ČASTO KLADENÉ OTÁZKY A ODPOVEDE - Branding a publicita

Otázka č. 1

Dňa 23.4.2024 bola zo strany MA/JS vydaná tretia aktualizácia dokumentu "Brand Book". Aké zmeny prináša predmetná aktualizácia?

Zmena priniesla aktualizáciu sekcie 4 tohto dokumentu - časť "Označovanie infraštruktúrnych a konštrukčných zariadení". Kľúčové zmeny spočívajú v znižení hranice pre označovanie infraštruktúrnych a konštrukčných zariadení. Zároveň sa bližšie špecifikujú požiadavky na rozsah informácií, ktoré majú obsahovať billboardy k projektu.

V prípade, že celková verejná podpora na projekt, v ktorom sa vykonávajú infraštruktúrne alebo stavebné práce presahuje 100 000 EUR, je povinné umiestniť informačnú tabuľu / billboard už v priebehu realizácie projektu. Najneskôr do troch mesiacov po ukončení výstupu, je potrebné umiestniť trvalú pamätnú tabuľu / dosku alebo billboard výrazných rozmerov na infraštruktúru alebo stavbu. Ak to nie je fyzicky možné, tak v mieste ľahko viditeľnom a prístupnom verejnosti. V prípade, že sa v jednom projekte vykonalo niekoľko infraštruktúrnych alebo stavebných prác, billboardy alebo pamätné dosky musia byť umiestnené na každom z nich.

Okrem informácií o celkovej verejnej finančnej podpore, ktorú projekt získal a kontaktných údajov hlavného prijímateľa (meno, adresa, e-mail a webová stránka), musí byť na billboardoch obsiahnuté aj: kombinované projektové a programové logo, opis hlavného cieľa projektu a ciele podporených (fyzických) aktivít vrátane adresy webovej stránky projektu.

Tam, kde nie je možné umiestniť billboard alebo trvalú pamätnú dosku na infraštruktúre alebo stavbe, musia byť prijaté iné vhodné opatrenia publicity, aby bola zobrazená verejná podpora. V prípade, že celková verejná podpora v rámci projektu s infraštruktúrou alebo stavebnými prácami neprekračuje 100 000 EUR, na infraštruktúru alebo stavbu musí byť umiestnený aspoň jeden plagát (minimálna veľkosť A3) alebo rovnocenný elektronický displej, a to na mieste ľahko prístupnom a viditeľnom verejnosti. Šablóny pre tabule, billboardy a plagáty sú k dispozícii v Brand Manuali, ktorý je zverejnený na stránke interreg-central.eu.